30 Nisan 2011 Cumartesi

Çilekli Muffin

İlk defa verilen tarife dokunmadan birşey deniyorum...genelde verilen tariflerde kendi damak zevkime uygun olarak mutlaka ufak tefek değişiklikler yapardım,ama bu tarifte hiç gerek duymadım ve ortaya görüntüsüyle olduğu kadar tadıylada nefis birşey çıktı...hemen tarife geçelim :)




Malzemeler:

2 adet yumurta
2,5 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağından 1 parmak az sıvıyağ
1 paket şekerli vanilin
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı doğranmış çilek

Süslemesi için:
12 adet çilek
1 paket kremşanti
1 su bardağı süt

Yapılışı:

1- Şeker ve yumurtayı çırpma kabına alın, şeker tamamen eriyip kabarıncaya kadar) mikserle önce düşük sonra yüksek devirde çırpın.
2- Çırptığınız yumurtalara süt ve sıvıyağı ekleyerek 1-2 dakika daha karıştırın.
3- Unu, kabartma tozu ve vanilini ekleyin, pürüzsüz bir hamur elde edene kadar karıştırmaya devam edin.
4- Doğranmış çilekleri ekleyerek 30 saniye daha karıştırın.
5- Kek karışımını kağıt kek kalıplarına paylaştırın..
6- Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 25 dakika kadar pişirin.
7- Pişen muffinleri fırından alıp soğumaya bırakın.
8- Oda sıcaklığına gelince 1 su bardağı süt ile çırptığınız kremşanti ile süsleyin.
9- Her muffinin üzerine 1 çilek koyarak servis yapın.

Not : Malzemenin içerisine ve üzerinde kullanacağınız çilekleri yıkadıktan sonra,bir kağıt havlunun üzerinde kuruttuktan sonra kullanın.

Tarif mutfak sırlarına aittir...tk tık

23 yorum:

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Afiyet olsun şimdiden. :)
Çok sık yapıyorum bende bunu.Hatta bazen portakal kurusu da ekliyorum o da ayrı lezzet veriyor.
Ellerine sağlık...

Bir umut Bir dokunus dedi ki...

Cok lezzettli gözüküyor kesinlikle denerim ben bunu bi kac güne :) Afiyet bal seker olsun canim bu arada kizina bayildim cok sevimli masallah rabbim size bagislasin, yüzündeki tebessümü gözlerindeki isiltiyi rabbim söndürmesin :) cok öptüm.

uğurböceği dedi ki...

nefis gözüküyorlar.ellerine sağlık

es dedi ki...

çok hoş görünüyorlar, ellerine sağlık, afyet olsun :)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sağlık bu kadarmı güzel olur canım alıp alıp yiyesi geliyor insanın

marifet ellerimizde dedi ki...

harıka olmuslar ellerıne saglık

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

ay çok cici görünüyorlarrrr:) !!.bayıldım görüntüye,tadıda kesin öyle.tarifi yazdım bir köşeye, elime ilk geçen çilekler bu muffinlere feda edilecek.ellerinize sağlık.

Blush dedi ki...

mimlendin :)

naki dedi ki...

nasıl bir güzelliktir bunlar..of bu saatte :(

Yeşim dedi ki...

süper gözüküyor ellerine sağlık canım.Çilek mevsimi gelmişken kaçırmamak lazım dimi:)

Nihan dedi ki...

ellerine sağlık.ben mutfağa doğru yöneleyim:))))

Fransali Gelin dedi ki...

diyette olmam ne kotuuu :(((

Cветлана Bолочко FOTİNİYA dedi ki...

oooo...ne kadar güzel olmuş!!! mnyam mnyam!!! tarifi sakladım!))

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Coook sirin olmuslar,öyle güzelki insan yemege kiyamaz bunlari ,ellerine saglik,afiyet bal olsun tatli kizina!

Betty dedi ki...

sümeyye harika olmuş ellerine sağlık. muffinin yumuşak oluyor değil mi?

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım :)

abide dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Bende deneyeceğim ama üzerinde krem şanti olmadan.Malum yaz geldi :)

Adsız dedi ki...

hımmm, yemiş kadar oldum, ellerine sağlık

annesiningülü dedi ki...

çok can alıcı duruyorlar :)
aynı terifi bende 3 yumurta ile yapıyorum hiç yanıltmadı hep güzel. bir dahakine 2 yumurta ile deniycem :)

Sümeyye dedi ki...

hanımlar çok teşekkür ederim yorumlarınız için,çilek mevsimi geçmeden deneyin gerçekten çok leziz oluyo :)

abideciğim kremşantisizde güzel oluyor,öylede yapabilirsin tabi :)

betülcüğüm herşeyiyle mükemmel oluyor,bizim kuzucukta bayıldı:)

PINK PRINCESS dedi ki...

bende kek yapacaktım bugün bu tarifi de sende görünce deneyeyim dedim.ben çook beğendim hatta herkes beğendi bücür hariç:)Çilekli yerlerini yemedi:)

Adsız dedi ki...

keklerınız gercekten cok guzel görünüyor.ben bu kagıt kaplarda kek yaptıgımda ,pişerken akıyor içinden.acaba boyle bır sorunla karsılastınızmı sızde

Sümeyye dedi ki...

sezacığım,çilek yeren bizim bücürde suratını buruşturuyor hemen :) tarifi deneyip memnun kalmana çok sevindim,afiyet olsun :)

adsız arkadaşım,bloğuma hoşgeldin :) kağıtları tek tek muffin kalıplarına yerleştirdikten sonra kek malzemesini döküyorsunuz değil mi? eğer kağıtları kalıba koymazsanız,açılıp içinde ki malzemeler akar...